Wypożyczalnia gier
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(241)
Forma i typ
Gry i zabawki
(241)
Dostępność
dostępne
(175)
wypożyczone
(63)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(26176)
Oddział dla Dzieci
(10485)
Filia w Młochowie
(11969)
Zbiory obcojęzyczne
(654)
Wypożyczalnia gier
(241)
Wypożyczalnia dla Dorosłych - na miejscu
(7)
Oddział dla Dzieci - na miejscu
(29)
Filia w Młochowie - na miejscu
(5)
Autor
Chiacchieira Mario
(10)
Knizia Reiner
(10)
Sorrentino Silvano
(10)
Szymanowicz Maciej
(9)
Nederlanden Kristiaan Den
(6)
Roubira Jean-Louis
(5)
Cathala Bruno
(4)
Lohausen Dennis
(4)
Moon Alan R
(4)
Patzke Anne
(4)
Quilliams Chris
(4)
Bouquet Cyril
(3)
Delval Julien
(3)
Kordowski Bartłomiej
(3)
Kucharska Nikola
(3)
Larek Tomasz
(3)
Minor Marcin
(3)
Naegele Bernard
(3)
Peeters Raf
(3)
Rosenberg Uwe
(3)
Socha Piotr
(3)
Trzewiczek Ignacy
(3)
Walker-Harding Phil
(3)
Wojtkowiak Przemysław
(3)
Andersen Martin Nedergaard
(2)
Asselborn Jörg
(2)
Bauza Antoine
(2)
Boeckhoff Andrea
(2)
Cardouat Marie
(2)
Chvátil Vlaada
(2)
Czuba Sławomir
(2)
Dion Franck
(2)
Ferrin Kyle
(2)
Franz Klemens
(2)
Fructus Nicolas
(2)
Frédéric Henry
(2)
Głowińska Anita
(2)
Hargrave Elizabeth
(2)
Henn Dirk
(2)
Kalicki Klemens
(2)
Kiesling Michael
(2)
Kramer Wolfgang
(2)
Kucerowsky Thomas
(2)
Kuzowkow Oleg
(2)
Madejski Jan
(2)
Menzel Michael
(2)
Miłuński Filip
(2)
Molas Grzegorz
(2)
Moyersoen Fréderic
(2)
Murmak Filip
(2)
Nevskiy Oleksander
(2)
Origuchi Hinata
(2)
Peterson Paul
(2)
Sidorenko Oleg
(2)
Sobich-Kamińska Anna
(2)
Warsch Wolfgang
(2)
Wehrle Cole
(2)
'Neil Ewa
(1)
Alcouffe Christine
(1)
Alexander Stefan
(1)
Allers Jeffrey D
(1)
Allué Josep M
(1)
Andersen Nedergaard Martin
(1)
Andre Marc
(1)
Angiolino Andrea
(1)
Bajerowicz Katarzyna
(1)
Barbaud Jean
(1)
Beaujannot Gaetan
(1)
Beaulieu Mathieu
(1)
Berdal Pauline
(1)
Blanchot Denis
(1)
Boelinger Christophe
(1)
Bogen Steffen
(1)
Bonavent Alexander
(1)
Bonavent Morten
(1)
Bony
(1)
Borsuk Karol
(1)
Bos Lisbeth
(1)
Bosley Andrew
(1)
Brand Inka
(1)
Brand Markus (1975- )
(1)
Burlakov Igor
(1)
Carlo A. Rossi
(1)
Castanié Julien
(1)
Castano Eugeni
(1)
Castelbajac Vaïnui de
(1)
Cathla Bruno
(1)
Chalmel Maud
(1)
Chan Maisherly
(1)
Chaussy Camille
(1)
Childress Kevin
(1)
Christa Janusz (1934-2008)
(1)
Ciuplys Dovydas
(1)
Coimbra Miguel
(1)
Collette Xavier
(1)
Colmer James
(1)
Cywińska Anna
(1)
Czaplicki Maciej
(1)
Da Silva Maëva
(1)
Darsaklis Chris
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(76)
2010 - 2019
(164)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(241)
Kraj wydania
Polska
(241)
Język
polski
(241)
Odbiorca
Dorośli
(237)
Młodzież
(237)
14-17 lat
(230)
9-13 lat
(228)
Dzieci
(220)
6-8 lat
(158)
0-5 lat
(30)
Temat
Zagadki i łamigłówki
(14)
Zwierzęta
(14)
Zamki i pałace
(11)
Budownictwo
(8)
Koty
(6)
Architektura
(5)
Bajki i baśnie
(5)
Japonia
(5)
Podróże
(5)
Czarodzieje
(4)
Duchy
(4)
Las
(4)
Magia
(4)
Potwory
(4)
Ptaki
(4)
Sen
(4)
Śledztwo i dochodzenie
(4)
Afryka
(3)
Pociągi
(3)
Polska
(3)
Psy
(3)
Stworzenia fantastyczne
(3)
Ucieczki więźniów
(3)
Zombi (stworzenia fantastyczne)
(3)
Zwierzęta gospodarskie
(3)
Łąki i pastwiska
(3)
Architekci
(2)
Baśnie i legendy
(2)
Ciasta
(2)
Cukiernictwo
(2)
Cywilizacja
(2)
Drzewa
(2)
Dziewiarstwo ręczne
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Historia
(2)
Kolarstwo
(2)
Kopalnie
(2)
Kosmos
(2)
Krawiectwo
(2)
Kury
(2)
Legendy i podania
(2)
Matematyka
(2)
Motyle
(2)
Ninja
(2)
Ninjitsu
(2)
Pingwiny
(2)
Piraci
(2)
Rower
(2)
Ryby
(2)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(2)
Starożytność
(2)
Tajne organizacje
(2)
Transport drogowy
(2)
Władcy
(2)
Złodzieje
(2)
Ślimaki
(2)
Alicja w Krainie Czarów (postać fikcyjna)
(1)
Australia
(1)
Azja
(1)
Banan
(1)
Basia (postać fikcyjna)
(1)
Baśnie
(1)
Bezludna wyspa
(1)
Biedronki
(1)
Bohaterowie bajek
(1)
Budownictwo miejskie
(1)
Chrześcijaństwo
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Cthulhu
(1)
Cukiernicy
(1)
Cyrk
(1)
Czarownice i czarownicy
(1)
Detektywi amatorzy
(1)
Dinozaury
(1)
Drogi
(1)
Efekt interferencji Stroopa
(1)
Europa
(1)
Figury geometryczne
(1)
Fotografowie
(1)
Gejsza
(1)
Gry i zabawy edukacyjne
(1)
Gry i zabawy terenowe
(1)
Grzyby
(1)
Handel
(1)
Handel morski
(1)
Herbata
(1)
Hodowla zwierząt
(1)
Imperializm
(1)
Indie
(1)
Jedzenie
(1)
Język angielski
(1)
Język polski
(1)
Języki
(1)
Klocki (zabawki)
(1)
Kolarze
(1)
Kolejnictwo
(1)
Komunikacja drogowa
(1)
Konie
(1)
Koszmary senne
(1)
Kradzież dzieł sztuki
(1)
Temat: miejsce
San Francisco (Stany Zjednoczone, stan Kalifornia)
(1)
Gatunek
Gry i zabawki
(241)
Gry planszowe
(240)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(241)
241 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Nadszedł ten wielki dzień! Dołączyłeś do grona Smoczych Jeźdźców! Możesz teraz udać się na tajemniczą wyspę, gdzie będziesz szukał tych niesamowitych stworzeń. Pamiętaj tylko, że nie będziesz jedynym Jeźdźcem w tych stronach. Kto z was odnajdzie najwięcej smoczątek?
Odkrywajcie kolejne obszary Wyspy Smoków, poruszając się po różnych rodzajach terenu. W każdym z tych miejsc starajcie się znaleźć jak najwięcej smoczątek!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia gier
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G/II (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Czy macie ochotę na herbatkę?. I to w szczególnym towarzystwie Alicji i Szalonego Kapelusznika. Wszyscy pamiętamy tę historię z kart Lewisa Carrolla, a dzisiaj zapraszamy do rozgrywki słownej, gdzie zasady ustanawia sama Królowa Kier.
Królowa Kier, władczyni Krainy Czarów, zaprosiła cię na herbatkę w pałacowych ogrodach. Królowa lubuje się w ustanawianiu dziwacznych praw. Na przykład dzisiaj zabroniła używania niektórych liter alfabetu! Każdy, kto wypowie słowo zawierające zakazane litery, będzie musiał jak niepyszny wracać do domu. Czy zdołasz wytrwać do końca przyjęcia?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia gier
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. G/II (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
W szpitalu w Leśnej Dziurze wybuchła panika, gdy laboranci odkryli, że pojemniki z próbkami są puste! Eksperymentalne hodowle wirusów rozprzestrzeniły się po całym budynku i teraz tylko Wy możecie je powstrzymać. Waszym zadaniem będzie stawienie czoła epidemii, rywalizowanie o to komu pierwszemu uda się zwalczyć wirusy i uratowanie świata przed pandemią.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia gier
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. G/II (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Basia w zoo / Tom Delmé ; ilustracje Marianna Oklejak - Warszawa : Egmont, 2021. - 1 pudełko ; 14x14x4 cm.
Gracze po kolei odkrywają zakryte kafelki ze zwierzętami rozłożone na stole. Należy tylko uważać, aby nie zebrać pary tych samych zwierząt albo zbyt wielu kafelków w tym samym kolorze tła. Pod koniec gry, kiedy skończy się możliwość dobierania kafelków, gracze liczą punkty z zebranych zwierzaków. Ten który ma ich najwięcej, wygrywa grę. Trzy poziomy trudności pozwolą dostosować grę do wieku i umiejętności graczy.
Gra na podstawie książek o Basi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia gier
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G/I (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kości obfitości / Danny Devine ; ilustracje Tyler Myatt. - Wrocław : Board&Dice, 2020. - 1 pudełko ; 18x11x4 cm.
"Kości obfitości" to szybka i zabawna gra oparta na rzucaniu kośćmi. kolorowe kostki reprezentują warzywka, które będziemy sadzić, gromadzić i sprzedawać na targu (lub karmić słodkiego, różowego świniaka).
Każda runda rozpoczyna się od rzutu naszymi warzywkami (kostkami), po czym każdy gracz wybiera po jednym, które zasadzi w swoim ogródku (rysując warzywko w odpowiedniej kolumnie na arkuszu) lub nakarmi nim świnkę PiP. Wybraną kostkę (czerwone to pomidory, zielone to sałata, a pomarańczowe kostki symbolizują marchewki) przerysowujemy do naszego ogródka, pamiętając, że takie same warzywka muszą rosnąć obok siebie (w przeciwnym razie trafiają do brzucha świnki - co też daje nam punkty!). Ostatnia kostka zostaje na stole i wskazuje, jakie warzywka są tego dnia potrzebne na ryneczku - gracze skreślają po jednym warzywku na swoich arkuszach ryneczku, by na koniec gry wiedzieć ile punktów będą warte ich warzywa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia gier
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G/II (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
W grze Istanbul każdy gracz przewodzi Kupcowi oraz jego czterem pomocnikom, którzy przemieszczają się pomiędzy 16 lokacjami bazaru. W każdej lokacji można wykonać inną akcję, m.in.: w składach tkanin, przypraw i owoców zdobywamy towary, które możemy następnie sprzedać z zyskiem na małym lub dużym targu lub wymienić w pałacu Sułtana na rubiny, za pieniądze możemy kupić rubiny u jubilera, a na posterunku policji uwolnić swojego krewnego i wysłać go do innej lokacji, aby załatwił dla nas interes, w małym lub dużym meczecie zdobywamy zdolności specjalne, w herbaciarni oraz na czarnym rynku możemy zabawić się w hazard, aby zdobyć gotówkę lub cenne srebra.
Wyzwanie, jakie stoi przed graczem, polega na tym, że aby gracz wykonał akcję w lokacji, to jego kupiec potrzebuje wsparcia pomocnika, którego musi pozostawić za sobą. Aby później ponownie użyć tego pomocnika, kupiec gracza musi w kolejnych turach powrócić do lokacji i zabrać go ze sobą. Gracze powinni zatem starannie planować swoje akcje, aby nie zostać bez pomocników, a tym samym bez możliwości wykonania żadnej akcji.
Wariant gry Wielki Bazar:
Jeśli znacie już dobrze oba rozszerzenia do gry Istanbul, polecamy wypróbować grę w wariancie Wielki Bazar. W tym wariancie łączycie elementy gry podstawowej z oboma rozszerzeniami Mokka & Bakszysz oraz Listy & Pieczęcie. Otrzymujemy wówczas ogromny obszar gry 5 x 5 kafli, który wymaga dużej dozy planowania ruchów i budowania zwycięskiej strategii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia gier
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. G/III (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Solenia / Sébastien Dujardin ; ilustracje Vincent Dutrait. - Gdańsk : Rebel, 2020. - 1 pudełko ; 30x30x7 cm.
Kilka tysięcy lat temu niewielka planeta Solenia utraciła swój naturalny cykl dnia i nocy: jej północna półkula na zawsze pogrążyła się w ciemności, natomiast południowa wiecznie skąpana jest w słońcu. Twoim zadaniem jest kontynuować tradycję przodków poprzez niesienie pomocy obu częściom Solenii. Podczas gdy ludzie dnia pożądają niedostępnych klejnotów i kamieni, ludzie nocy potrzebują drewna i pszenicy do przetrwania. Aby zwyciężyć, musisz być skuteczniejszy i szybszy od swoich przeciwników!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia gier
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G/II (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pora na deser! W cukierniach czekają na was pączki, eklerki i inne ciastka. Celem gry jest zdobycie najlepszego zestawu smakołyków!
Gra zawiera dodatek: pączek zombie i… bekon! Sami nie wiemy, która z tych kart jest straszniejsza…
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia gier
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G/II (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Każdy gracz buduje zamek dokładając karty z fragmentami muru. Nie będzie to takie proste, ponieważ każdy kolejny fragment muru musi posiadać wartość wyższą od wcześniej dołożonego! Wygra gracz, który jako pierwszy wybuduje zamek składający się z dziesięciu kart.
Gra posiada 2 warianty gry!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia gier
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G/II (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Patataj / Daria Ermakova ; ilustracje Karina Lemesheva. - Warszawa : Granna, 2018. - 1 pudełko ; 19x19x4 cm.
Patataj to gra kooperacyjna, w której gracze będą musieli współpracować, negocjować, dzielić się i uczyć pracy w zespole, aby osiągnąć wspólny cel i wygrać grę
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia gier
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G/I (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wyobraźcie sobie miejsce, w którym żyją: Królewna Naleśników, Książę Ciastek i stadko nadopiekuńczych smoków… Jeśli brzmi to dla Was jak sen, to najwidoczniej tak jest!
Śpiące Królewny zostały wymyślone przez 6-letnią Mirandę Evarts pewnej nocy, gdy dziewczynka długo nie mogła zasnąć. Obudziwszy się następnego ranka, wraz ze swoją starszą siostrą Madeleine oraz rodzicami stworzyła ten dziwaczny acz cudowny świat śpiących możnowładców. Gdy zanurzysz się w fantastyczną krainę rodziny Evartsów, odnajdziesz grę, która pomoże Ci rozwijać pamięć, budować strategię i poznawać podstawową arytmetykę. Uważaj jednak na działanie Mikstur usypiających, aby przypadkiem nie uśpić wszystkich graczy!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia gier
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G/II (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Królestwo poszukuje Nadwornego Budowniczego, a Ty jesteś jedną z osób walczących o to prestiżowe stanowisko. Nakłoń do pracy wpływowe postacie i korzystaj z ich specjalnych zdolności, aby przechytrzyć rywali. Stwórz najbardziej imponujące miasto, zdobądź uznanie monarchy i ciesz się upragnionym tytułem Nadwornego Budowniczego!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia gier
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. G/II (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
W tej wyjątkowej grze, inspirowanej tajemniczymi ogrodami Japonii, trzeba działać razem, aby rozwiązać nietypową zagadkę białych i czarnych kamieni. Zadaniem graczy jest ułożenie wszystkich kamieni odpowiedniej kolejności w ograniczonej liczbie ruchów. Jednak każdy kamień ma sekretny warunek, który określa jak można go przestawić. Dzięki sprytnemu systemowi łączenia kart, każda partia będzie zupełnie inną zagadką i zapewni graczom nowe wyzwania.
Dotrzyjcie do wspólnego celu w jak najmniejszej liczbie ruchów. Aby odnieść sukces, musicie połączyć swoje siły, bo w tej grze liczy się praca zespołowa, pamięć, taktyka i precyzja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia gier
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G/II (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dolina Loary w trakcie XV wieku. Gracze wcielając się w role wpływowych książąt starają się powiększać swoje wpływy i bogactwa. W trakcie 5 faz gry gracze zbierają decydujące o zwycięstwie punkty przez handel, hodowlę zwierząt, budowę miasta czy odkrycia naukowe. Dwie kości wyznaczają dostępne opcje akcji ale to gracze zawsze dokonują ostatecznych wyborów. Czy to przez handel lub hodowlę zwierząt, budowanie miasta czy odkrycia naukowe, wiele dróg prowadzi graczy do dobrobytu i sławy! Wiele sposobów na zdobywanie punktów zwycięstwa w tej grze o budowaniu wymaga przemyślanych ruchów runda po rundzie oraz planowania z wyprzedzeniem. Dzięki różnym posiadłościom gra pozostaje wyzwaniem dla graczy przez długi czas ponieważ żadne dwie partie nie są takie same.
Zamki Burgundii: BIG BOX to nie tylko odświeżony design. W specjalnie przygotowanym pudełku, oprócz gry podstawowej, znajdziemy zestaw rozszerzeń, które dodatkowo urozmaicą naszą rozgrywkę!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia gier
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G/III (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Timeline : Polska/ Henry Frédéric, grafiki Nicolas Fructus. - Gdańsk : Rebel, 2016. - 1 pudełko ; 13x13x4,5 cm.
Czy wiesz, że spinacz biurowy wynalazł Polak? A może jesteś w stanie odgadnąć datę tego wydarzenia? Pamiętasz, kiedy Polska odzyskała niepodległość? Jak myślisz, co zbudowano wcześniej: Bazylikę Mariacką w Gdańsku czy kopalnię soli w Wieliczce? Wybierz jedną z posiadanych w ręku kart i zdecyduj, czy prezentowane przez nią wydarzenie miało miejsce przed tym, które leży już na stole, czy po nim. Następnie odwróć kartę i sprawdź, czy masz rację! Nie musisz znać żadnych dat i wydarzeń, wystarczy dedukcja i trochę szczęścia.
Gra Timeline: Polska należy do bestsellerowej serii gier, które podbiły cały świat, ale karty znajdujące się w tej wersji, dotyczą tylko wydarzeń z Polski. Z grą Timeline: Polska historia okazuje się być nie tylko ciekawa, ale wręcz fascynująca! Poznaj niezwykłe wydarzenia z historii naszego kraju, z których możemy być dumni.
Timeline: Polska to idealny sposób na naukę przez zabawę. Gracze nawet nie zorientują się, jak wiele zostanie im w głowach już po pierwszej, krótkiej rozgrywce. Gra jest idealnym narzędziem do wykorzystania przy nauce historii, ale też świetnym sposobem na integrację grupy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia gier
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G/II (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Timeline : Wynalazki/ Henry Frédéric, grafiki Nicolas Fructus. - Gdańsk : Rebel, 2015. - 1 pudełko ; 13x13x4,5 cm.
Co wynaleziono najpierw: żarówkę czy okulary? Co powstało wcześniej: Empire State Building czy pierwsze wydanie Władcy Pierścieni J.R.R Tolkiena? Alfabet Morse'a powstał przed, czy po wynalezieniu korkociągu? Wraz z grą karcianą Timeline poznasz odpowiedzi na te, oraz tysiące innych pytań, konfrontując swą wiedzę i domysły z faktyczną chronologią. Jednak pamiętaj, nie musisz znać faktycznych dat powstania wynalazków! Do zabawy potrzeba jedynie trochę logiki, rozsądnego myślenia i gotowości do dobrej zabawy!
Na początku gry, wszyscy uczestnicy otrzymują taką samą liczbę kart, reprezentujących rozmaite zabytki, wynalazki, dzieła sztuki i historyczne wydarzenia. Na odwrocie każdej karty znajduje się data. Rozgrywka rozpoczyna się od położenia na środku stołu jednej, losowo wybranej karty (z talii pozostałych, nieprzydzielonych graczom kart). Kartę tą należy położyć datą do góry, będzie ona punktem wyjścia do chronologicznej linii, która podczas rozgrywki będzie stopniowo budowana przez graczy. Każdy gracz w swojej turze wybiera jedną z trzymanych na ręku kart i umieszcza ją na lewo, lub na prawo od karty początkowej, zależnie od tego, czy uważa że data odpowiadająca zawartości karty jest wcześniejsza, czy późniejsza od daty początkowej. Następnie dokonuje się sprawdzenia, czy gracz miał rację. Jeśli tak, karta pozostaje na stole, w przeciwnym razie jest odrzucana, zaś gracz zmuszony jest pociągnąć nową. Czynność powtarzana jest przez kolejnych graczy zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Im więcej kart na stole, tym trudniej jest poprawnie umieścić kolejną kartę. Wygrywa gracz, który jako pierwszy zdoła pozbyć się wszystkich kart.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia gier
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G/II (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Rekin / Arpad Fritsche ; ilustracje Dovydas Čiuplys. - Warszawa : Granna, 2017. - 1 pudełko ; 25x25x8 cm.
Gra Rekin to pełna zwrotów akcji gra rodzinna.!
Pędź rybkami do mety po zwycięstwo. Uważaj jednak na żarłoczne rekiny, które będą próbować pokrzyżować ci szyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia gier
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. G/I (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Terraformacja Marsa/ Jacob Fryxelius ; ilustracje Isaac Fryxelius. - Gdańsk : Rebel, [2018]. - 1 pudełko ; 29x29x7 cm.
Zwiększenie odsetka imigracji z Ziemi wymaga terraformacji Marsa, czyli dostosowania jego środowiska, aby ludzie mogli w nim przeżyć bez sprzętu ochronnego i aby zminimalizować śmiertelność w wyniku drobnych wypadków. W związku z tym Rząd Ziemi zdecydował się wesprzeć każdą organizację, która przyczyni się do tego wiekopomnego dzieła. Hojne dofinansowanie przyciąga gigantyczne korporacje, które pragną zwiększyć swój udział w rynku i stać się najbardziej wpływowymi podmiotami realizującymi projekt terraformacji. Ujarzmienie Czerwonej Planety to dla wielu szansa na oszałamiający sukces.
W Terraformacji Marsa gracz obejmie kontrolę nad jedną z korporacji i jako jej zarząd będzie kupować i zagrywać karty opisujące różne projekty inwestycyjne. Zazwyczaj projekty będą bezpośrednio lub pośrednio przyczyniać się do procesu terraformacji, mogą też jednak być przedsięwzięciami biznesowymi innego rodzaju.
Aby wygrać, gracz musi osiągnąć wysoki Współczynnik Terraformacji (WT) i zdobyć dużo Punktów Zwycięstwa (PZ). WT gracza wzrasta za każdym razem, kiedy podniesie on jeden ze Wskaźników Globalnych (Temperaturę, poziom Tlenu lub liczbę Oceanów). Od WT zależy podstawowy dochód gracza, a także jego podstawowy wynik. W miarę przebiegu procesu terraformacji gracze będą mogli realizować coraz większą liczbę projektów. Dodatkowe PZ można zdobyć za wszystko, co przyczyni się do zwiększenia panowania ludzkości nad Układem Słonecznym, na przykład za zakładanie miast, budowę infrastruktury lub ochronę środowiska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia gier
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G/III (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Potwory w Tokio / Richard Garfield ; ilustracje - Nowy Sącz : Hobbity.eu, 2018. - 1 pudełko ; 16x16x5 cm.
Każdego dnia na płocie Twojego ogrodu na wsi zasiadają dziesiątki ptaków. Kiedy odlatują, robią zamieszanie i nie są w stanie zorganizować się w stada tak, aby powrócić do swoich gniazd. Pomóż im znaleźć drogę do domu. PtaKostki to niezwykle dynamiczna gra karciana, w której każdy z graczy stara się zebrać zestaw kart przedstawiający 7 różnych gatunków ptaków lub dwa różne zestawy kart po 3 ptaki w każdym. Chcąc to uczynić, należy odpowiednio zagrywać i dobierać karty, niejednokrotnie wybierając nieoczywiste rozwiązania tak, aby przechytrzyć przeciwników. Jednak jeden ptaszek gry nie czyni, więc w PtaKostkach znajdziecie aż 8 różnych gatunków ptaków. Przystępne zasady, ogrom możliwości i niebagatelna grafika kojarząca się z grą Minecraft to kluczowe zalety tej sprytnej gry.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia gier
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G/II (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Kicia Kocia / Anita Głowińska)
Kicia Kocia, bohaterka popularnych książek dla dzieci, wraz z przyjaciółmi zawitała do świata gier! Na co dzień uczą maluchy, jak zachowywać się w codziennych sytuacjach, a teraz będą wspierać je w ćwiczeniu spostrzegawczości i refleksu podczas szukania par identycznych symboli.
Spójrz na pierwszą kartę, którą trzymasz w ręku oraz na tę, która leży na środku stołu. Znajdź na nich wspólny symbol, nazwij go i szybko pozbądź się swojej karty. Teraz następna! Tylko nie zwątp, dwie dowolne karty zawsze łączy jeden wspólny obrazek. W Dobble można grać na wiele sposobów, a 5 z nich jest opisanych w instrukcji jako mini-gry. Aby utrudnić zabawę symbole na kartach bywają odwrócone i miewają różne rozmiary. Same karty są okrągłe i kolorowe, a każda z nich ma unikalny zestaw symboli związanych z postaciami z książeczek o Kici Koci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia gier
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G/I (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej