Radziszewski Stefan
Sortowanie
Źródło opisu
Legimi
(9)
Forma i typ
E-booki
(9)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1671)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(782)
Radziszewski Stefan
(-)
Kowalska Dorota
(671)
Doyle Arthur Conan
(641)
Wallace Edgar
(584)
Cartland Barbara
(493)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William
(462)
Dickens Charles
(442)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(433)
Waidacher Toni
(423)
Verne Jules
(391)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(362)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(342)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(286)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(281)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Krasicki Ignacy
(243)
Francis H.G
(240)
Montgomery Lucy Maud
(237)
Conrad Joseph
(234)
Austen Jane
(233)
May Karol
(232)
Vlcek Ernst
(231)
Barner G.F
(229)
Autores Varios
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Stevenson Robert Louis
(216)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Kraszewski Józef Ignacy
(214)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Balzac Honoré de
(210)
Kipling Rudyard
(210)
Goethe Johann Wolfgang von
(206)
Howard Robert E
(203)
Goliński Zbigniew
(201)
Hałas Jacek "Stranger"
(201)
Bazán Emilia Pardo
(200)
Baczyński Krzysztof Kamil
(198)
Dug Katarzyna
(198)
Mark William
(195)
Andersen Hans Christian
(189)
Orzeszkowa Eliza
(188)
Mickiewicz Adam
(187)
Hoffmann Horst
(186)
Alcott Louisa May
(185)
Kneifel Hans
(183)
Brand Max
(178)
Wilde Oscar
(176)
Калинина Дарья
(175)
Verne Juliusz
(173)
Кир Булычев
(171)
Kayser-Darius Nina
(164)
Woolf Virginia
(164)
Александрова Наталья
(163)
McMason Fred
(162)
Jachowicz Stanisław
(161)
King Stephen
(160)
Haensel Hubert
(159)
Rawinis Marian Piotr
(158)
Колычев Владимир
(158)
Słowacki Juliusz
(156)
Головачёв Василий
(154)
Collins Wilkie
(151)
Courths-Mahler Hedwig
(145)
Leblanc Maurice
(144)
Scott Walter
(143)
Fischer Marie Louise
(141)
Grey Zane
(141)
Orwell George
(139)
Lech Justyna
(138)
Suchanek Andreas
(138)
Cooper James Fenimore
(137)
Anton Uwe
(136)
Zola Émile
(136)
Dumas Alexandre
(135)
Thurner Michael Marcus
(135)
Simenon Georges
(134)
Rok wydania
2010 - 2019
(9)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
9 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka 777 spojrzeń w niebo ks. Stefana Radziszewskiegoto rodzaj przewodnika, który ułatwia poszukiwanie swojego człowieczeństwa i miejsca bliżej Boga. Całość zredagowana jest podobnie jak Gra w klasy Julio Cortazara, pozwalając dowolnie konstruować kształt i kolejność lektury poszczególnych fragmentów. W przeciwieństwie do Cortazara, który starał się odnaleźć sens w świecie pustki, autor 777 spojrzeń w niebo próbuje w otaczającej nas pustce wskazać Boskie przykazania, nadające życiu sens. „Siódemki” skłaniają zatem czytelników do dalszych poszukiwań i poszerzania przekazu lektury o własne przemyślenia i odkrycia. Warto zatem przystąpić do lektury 777 spojrzeń w niebo. To wybór myśli nietuzinkowych świętych i pospolitych śmiertelników, których droga do nieba prowadziła przez zawiłe rozterki duszy. Autor przewodnika jest nie tylko wnikliwym czytelnikiem pism teologicznych, ale także uważnym obserwatorem współczesnego świata. Udowadnia, że Bóg jest blisko Ojców Kościoła, ale także wśród wątpiących i poszukujących prawdy. Mądrości zaś można się uczyć od św. Jana Pawła II, ale także od Charlesa Baudelaire’a, poety przeklętego. I do tego nas zachęca: byśmy będąc myślący, byli też uważni, odważni, i wierni.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z prawdziwą satysfakcją przedstawiam czytelnikom rozprawę doktorską mojego znakomitego ucznia, ks. Stefana Radziszewskiego, poświęconą twórczości Anny Kamieńskiej. Rozprawa ta została napisana pod kierunkiem prof. Mirosławy Ołdakowskiej-Kuflowej w katedrze literatury współczesnej na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Jest ona poważnym osiągnięciem naukowym, o czym mogłem się przekonać nie tylko dzięki lekturze książki, ale również przez osobisty udział w przewodzie doktorskim. Wnikliwe analizy twórczości Kamieńskiej odkryły nie tylko walory teologiczne jej pisarstwa, ale również humanistyczne.Być może pod wpływem św. Pawła pokazuje ona człowieka rozdartego wewnętrznie: pomiędzy niebem a ziemią, pomiędzy radością a smutkiem, pomiędzy szczęściem a rozpaczą, pomiędzy wiarą a niewiarą, pomiędzy już teraz ajeszcze nie. Zapis podróży poetki od niewiary do wiary został w monografii ks. Stefana przedstawiony głęboko, sugestywnie i odkrywczo. Drogą do wiary Anny Kamieńskiej było Pismo święte. Pomiędzy wersetami Księgi odnalazła bowiem sens prawdziwego życia. Stąd jej wyznanie Po światło trzeba wchodzić w głęboką ciemność jest tak przejmująco szczere. Warto posłuchać, co na temat miłości, śmierci, cierpienia, wiary i niewiary mówi autorka Dwóch ciemności i Twarzy Księgi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Kot biały. Literatura dla samutnych [color=rgb(89, 89, 89)][font='Lucida Grande', Geneva, Verdana, Arial]ks. Stefana Radziszewskiego – kapelana kieleckiego Nazaretu – to eseje pisane dla samotnych i smutnych (w sumie więc, dla każdego). Odnajdujemy w nich teksty z literatury powszechnej (Jean Guitton, Kenzaburo Oe, Franz Hohler), ale i dzieła polskich twórców (Ernest Bryll, Jan Darowski, Jerzy Pilch). Są eseje „pobożne” (wszak autorem książki jest ksiądz): bł. Jan Paweł II, Janusz Korczak, są i teksty o zaginionych poetach i spotkaniach: Tadeusz Jachimowski, „trzy panienki z Wilna”. Istnieją ciekawe refleksje o twórczości ks. Józefa Kudasiewicza i ks. Kazimierza Wójtowicza, ale i zuchwała krytyka pisarstwa Paola Coehlo. Są również prace uczennic kieleckiego LO Świętej Jadwigi Królowej, czyli popularnego Nazaretu – Magdaleny Drezno (absolwentka, matura 2012) oraz Alicji Kopińskiej (melodia przyszłości, matura 2021). Prace uczennic klasy III a… w całkiem nazaretańskim klimacie. W sumie, różne różności i takie tam.[/font][/color][color=rgb(89, 89, 89)][font='Lucida Grande', Geneva, Verdana, Arial]W przygotowaniu trzeci kot-tom serii pt. [/font][/color]Nykot zielo. Literatura dla wrozpaczych[color=rgb(89, 89, 89)][font='Lucida Grande', Geneva, Verdana, Arial].[/font][/color]
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ks. Stefan Radziszewski, z kieleckiego Nazaretu, którego znamy głównie z realizacji scenicznych w Teatrze WSD w Kielcach (Fizycy Dürrenmatta, Barabasz Lagerkvista, Świt, czyli opowieść o wampirze M. C. Słonia), jest autorem zbioru esejów, jaki ukazał się pod frapującym tytułem Kot czarny. Literatura dla odważnych. Dlaczego dla odważnych? Odnajdujemy tu bowiem szkice na temat kontrowersyjnych (czy może prowokacyjnych) dzieł, zarówno z literatury powszechnej (Ostatnie kuszenie Chrystusa Kazantzakisa i Miasto ślepców Saramago), jak i polskiej (Lucyfer Micińskiego i Zły ptak Świetlickiego). Istnieje oczywiście tematyka związana z literaturą religijną wiersze maryjne z czasów II wojny światowej oraz analiza Uwag śmierci niechybnej ks. Józefa Baka, a także teksty dotyczące poezji Cypriana Norwida i Adama Zagajewskiego. Pojawia się, fascynujący autora, hiszpański filozof Miguel de Unamuno oraz poetka Anna Kamieńska. Dowiadujemy się, co łączy twórczość młodego Karola Wojtyły i duńskiego myśliciela Soerena Kierkegaarda oraz dlaczego nic nie wiadomo na temat nawrócenia autora Siekierezady, Edwarda Stachury. Nie sposób pominąć także sonetów Grzegorza Stachury, księdza-poety, którego twórczości poświęcony jest jeden spośród esejów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
[color=rgb(89, 89, 89)][font='Lucida Grande', Geneva, Verdana, Arial]We współczesnym świecie najłatwiej napluć na sacrum. Nergal i Doda śmieją się z Biblii, Dan Brown przedstawia Kościół jako obłudną i zbrodniczą instytucję, a żydowski polityk drze na strzępy Nowy Testament w Knesecie. Ta wielka krucjata przeciwko chrześcijaństwu powoli (a właściwie wcale nie „powoli”, ale coraz szybciej) gasi światło wiary w ludzkich sercach i umysłach. Jeśli ginie duchowość – zanika łaska. Nie ma miejsca dla Jezusa i Ewangelii. Świat pogrąża się w ciemności, w domenie demona.[/font][/color][color=rgb(89, 89, 89)][font='Lucida Grande', Geneva, Verdana, Arial]Diabeł coraz mocniej panoszy się we współczesnej kulturze. A wielu twierdzi, że nie grozi nam żadne niebezpieczeństwo. Bowiem diabeł… czy w ogóle istnieje? A jeśli już, to wcale nie jest „taki” zły. Nawet całkiem sympatyczny.[/font][/color][color=rgb(89, 89, 89)][font='Lucida Grande', Geneva, Verdana, Arial]Najpierw powiedzą: że niby nie taki straszny, jak go malują…[/font][/color]
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z bytu w niebyt, ze świata w zaświaty, z próżnej egzystencji w pełną tajemnicy nicość – taki jest kierunek ludzkiego losu. Tak przynajmniej perorują pisarze taphologiczni („miłośnicy cmentarzy”) w swojej twórczości: Boris Akunin (Historie cmentarne), Neil Gaiman (Księga cmentarna) i Umberto Eco (Cmentarz w Pradze). Cała trójka ze szczególną predylekcją zajmuje się tematyką cmentarną. Ich literackie światy nie pojawiają się jednak jako kolejna wersja memento mori, wprost przeciwnie. Sfera życia jawi się jako banalna i zwodnicza; życie to dziedzina zdrady, ponieważ bez naszej winy musimy porzucić egzystencję, a właściwie to ona nas porzuca, pozostawiając na pastwę śmierci. Wypada zatem traktować śmierć poważnie, z całą jej realnością, nieuchronnością i osobistością. To życie jest ulotne i niepewne, a śmierć to jedyna pewność, ona zawsze i na zawsze („na wieki wieków”) pozostanie nam wierna.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Kim jest kapłan-poeta, bohater niniejszej książki? To po prostu ksiądz. Profesor albo wikariusz. Miłośnik Deco albo Anny Kamieńskiej. Mieszkaniec Szczekocin albo Warszawy. Katowic albo Houston. Nie tylko kapłan-poeta, ale żywy człowiek. Wspominający wywiad (którego nie było) z Gregorym Baumem albo swój przekład Pieśni nad pieśniami sprzed sześćdziesięciu lat. Kończący pisanie powieści albo zachwycający się widokiem jesiennego parku z wiewiórkami. Najważniejsze jednak zawsze pozostaje poza kadrem. Nieopisywalne. Niewyrażalne. Zachwycające. Stąd moje milczenie o sprawach, których nie sposób zapisać atramentem, ale którym „w pierwszych słowach” pragnę oddać sprawiedliwość: przygotowanie tej małej książki było dla mnie zachwycającą podróżą, której się nie spodziewałem.W sumie ośmiu kapłanów, których łączy żywioł poezji. „Poezję w sutannie” tworzy zatem osiem, poświęconych kolejnym autorom, rozdziałów. Każdy z nich składa się z trzech części:- słowo poezji,- słowo poety,- słowo o poezji.W pierwszej pojawia się kilka wybranych tekstów poetyckich samego bohatera, nie sposób bowiem mówić o poezji – bez wierszy. Wyboru własnych wierszy przeważnie dokonali sami autorzy (w przypadku ks. Szymika i ks. Sochonia są to wiersze jeszcze nie publikowane). Drugą część stanowi wypowiedź na temat poezji autorstwa samego twórcy. W ostatniej przedstawiam własny szkic interpretacyjny na temat wybranego przeze mnie wiersza księdza-poety. Właściwie można powiedzieć, iż jest to głośne myślenie o wierszu. Zapis refleksji. Rodzaj glosy. Uwagi pisane na marginesie wiersza.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Dlaczego wielu ludzi dzisiaj tak mocno interesuje się dziejami apostoła zdrajcy? W jakim celu czytają Ewangelię Judasza i pragną poznać jego dramat? Skąd pomysł, aby właśnie Iskariota stał się bohaterem naszych dni?Judasz Iskariota to człowiek, którego powołał Pan. Jezus powiedział do niego: Pójdź za Mną! A Judasz poszedł. Zostawił swoje życie w rodzinnym Karioth. Przygoda z Mistrzem z Nazaretu odmieniła wszystko. A jednak nie odmieniła wszystkiego... Zostało serce, w którym miłość do srebrników była silniejsza od wiary. Zostało pragnienie, aby Mesjasz wyzwolił Izraela z niewoli politycznej, aby ogłosił swoje królestwo już na tym świecie. W sercu Judasza nie było miejsca na miłość i pokorę, które pochodzą od Boga. Dlatego pocałunkiem wydał Jezusa. Potem jednak opamiętał się, rzucił trzydzieści srebrników arcykapłanom ale było już za późno...Tragedia Judasza niepokoi. Patrzymy na jego los i codziennie od nowa uczymy się, że w życiu trzeba się lękać tylko jednego: zdrady Jezusa za trzydzieści srebrników jałowego zadowolenia. Siedem twarzy Judasza to siedem fotografii apostoła. Poszedł za Jezusem, który dał mu wszystko, a on wszystko stracił. Spotykamy Judasza z czasów apostolskich (Castillo, Kazantzakis, Hertz), a także ludzi, którzy zasłużyli na miano zdrajcy (Cuddon, Grzegorczyk, Iredyński, Perutz). Każda kolejna wersja Judasza zaprasza do refleksji: można być tak blisko Jezusa i wszystko utracić. Można zniszczyć swoje szczęście i swoje powołanie.Ks. Stefan pełni rolę przewodnika po drogach literatury XX wieku, która przedstawia historię apostoła zdrajcy. Nie tylko wyjaśnia tajniki zdrady Judasza, ale zaprasza czytelnika do wierności. Wzywa słowami świętej księgi Bądźwierny aż do śmierci (Ap 2, 10), ale i głosem poety Bądź wierny Idź (Herbert). Niech mądry i uważny czytelnik napełni swoje serce miłością i łaską. Niechaj każdy dzień stanie się psalmem wierności Bogu, który jest. Abyśmy nie byli Judaszami...
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Siedmiu zbuntowanych Bunt w młodej prozie polskiej Piotr Czerwiński. Agnieszka Drotkiewicz. Mariusz Sieniewicz. Joanna Bator. Daniel Odija. Jarosław Naliwajko. I w końcu dinozaur w tym towarzystwie, Edward Stachura. Różne są imiona buntu w młodej prozie polskiej, różnymi został opatrzony etykietami. Można mniemać, że zróżnicowane odmiany buntu i buntownika przywołują jakieś marzenia i rozczarowania samych autorów. Poddają też różne odpowiedzi na pytanie: czy warto się buntować? Być może wiele zależy od stopnia samoakceptacji pisarza, od jego zgody na świat wokół – bądź też od jego wewnętrznego ducha walki i kontestacji, od niezgody na „TU” i „TERAZ”. Od tego również, na ile jego dziełu towarzyszy wysublimowana autoironia. Wszak zachętę do rewolucji może wygłosić ktoś, kto bezpiecznie siedzi w domu – albo przeciwnie: mimo deklaracji posłuszeństwa, niczym biblijny Samson, może nagle zrzucić z siebie kajdany. Jedno jest pewne: na problem buntu nie ma recepty, ten niespokojny duch nie pozwala się nigdy okiełznać! Życie jest ekscesem – jak twierdzi Odija – więc… nie poddawajmy się wygodnej akceptacji na warunki, które Świat-szuler z ironią nam podsuwa. I wyżej podnieśmy sztandary buntu. Pomimo wszystko. Skoro tak trudno jest być człowiekiem, a jeszcze trudniej jest żyć po ludzku, więc może nie wolno kapitulować. Nie warto „nie być” człowiekiem. A człowiek to istota, która stawia pytania i nieustannie poszukuje. Po prostu – żyje! Z zachwytem podąża za prawym i szlachetnym, ale temu, co podłe i nikczemnie – dobitnie i stanowczo mówi swoje „nie”. I nie chce żyć w lęku… W swej podróży przez świat nie pozwala się omamić pustą i jałową obietnicą szczęścia, w której iluzja zastąpiła prawdę.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej